wizytowka


Artykuły

CZYTELNICTWO.

 

 

LOGO SP8KONINBIBLIOTEKA

 

Rok szkolny 2018/2019

Stan czytelnictwa w Polsce w 2017 roku.

Co najmniej jedną książkę w ciągu roku przeczytało 38% Polaków – dowiadujemy się z badań Biblioteki Narodowej, które opublikowano 15 marca 2018 r.

To podobny wynik jak w kilku ostatnich latach. Po wyraźnych spadkach przypadających na okres 2004–2008 poziom czytelnictwa w Polsce ustabilizował się na poziomie nieco poniżej 40%. Podobnie stabilna jest liczba tzw. czytelników intensywnych, czyli osób deklarujących czytanie 7 i więcej książek rocznie: w ostatnim pomiarze było ich 9%. Pełny raport ukaże się w maju.

Przy okazji tegorocznego badania BN przedstawia informacje dotyczące otoczenia czytelników (czytające otoczenie sprzyja lekturze), czytelnictwa polonistów ze szkół ponadgimnazjalnych (czytają dużo i chętnie) oraz zależności między czytaniem książek a preferowanymi źródłami pozyskiwanych wiadomości (czytelnicy książek czerpią wiadomości głównie z Internetu, a nieczytający przeważnie oglądają telewizję).

ile osób

Czytelnicy a ich otoczenie

Analiza związku otoczenia z praktyką lekturową wykazała dobitnie, że osoby z domów, gdzie czytają wszyscy pozostali, same także czytają książki (aż 82%), w przeciwieństwie do domów, w których się nie czyta (tu tylko 13% deklarowało czytanie). Jeszcze wyraźniej widać tę zależność w pytaniu o znajomych i przyjaciół: w nieczytającym kręgu towarzyskim znajdziemy zaledwie 5% czytelników.

Czytelnicy książek czytają wiadomości w Internecie

Badanie preferowanych źródeł wiadomości i ich związku z czytelnictwem wykazało, że osoby deklarujące się jako czytelnicy książek najchętniej czerpią wiadomości o świecie także za pośrednictwem lektury, często online (37%), podczas gdy nieczytający wybierają przede wszystkim radio i telewizję (55%).

 

Czy poloniści lubią czytać?

Szczegółowej analizie poddano w tym roku nauczycieli-polonistów ze szkół ponadgimnazjalnych. Badacze uznali, że ta grupa społeczna ma szczególnie duży wpływ na czytelnictwo Polaków, postanowili więc przyjrzeć się ich nawykom i preferencjom związanym z książką. Badanie wykazało, że poloniści czytają zdecydowanie więcej i chętniej niż ogół badanych (co nie zaskakuje), ale także zdecydowanie wyróżniają się in plus nawet w porównaniu z podobną sobie grupą demograficzną (kobiety, aktywne zawodowo, wykształcone, w wieku 25–60 lat).

O badaniu

Badanie zrealizowano na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 3185 respondentów w wieku co najmniej 15 lat oraz na próbie celowej 323 nauczycieli polonistów uczących w szkołach ponadgimnazjalnych. Wywiady przeprowadzono metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interview – wspomaganego komputerowo wywiadu kwestionariuszowego) w domach respondentów, a na próbie celowej nauczycieli – metodą CAPI w miejscu pracy badanych lub metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview), za pomocą tego samego kwestionariusza, porównywalnego ze stosowanym w latach ubiegłych (nauczycielom zadano kilka dodatkowych pytań związanych z ich pracą). Cele poznawcze badania, założenia dotyczące doboru próby, a także narzędzie badawcze przygotowano w Instytucie Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej, zaś realizację badania w terenie wykonała firma Kantar Public.

Źródło: czytam.pl

,, Tę książkę warto przeczytać’’

Rozpoczynamy ten cykl, ponieważ zależy nam, aby nasi uczniowie czytali książki wartościowe, które będą potem mogli z czystym sumieniem polecić innym czytelnikom.

Wybierzemy książki, które naszym zdaniem są warte przeczytania. Takie, które mówią o rzeczach, którymi się fascynujemy, ale też świetnie się czytają i – co bardzo ważne – poszerzają horyzonty. Oraz – co już absolutnie najważniejsze – takie, które możemy wam polecić i chcielibyśmy, abyście je przeczytali.

 ,, Asiunia’’ autor: Joanna Papuzińska

anusia

Jest to historia małej dziewczynki, dla której wojna zaczęła się tuż po jej piątych urodzinach, gdy pewnej nocy znikła jej mama i cały dom. Trzeba było iść spać do cudzego domu, gdzie zamiast mamy była obca pani, obce meble i trzeba było pić mleko z cudzego kubeczka. Asiunia bardzo uważnie obserwuje świat                    i stara się jak najwięcej zrozumieć, choć przecież dla tak małej dziewczynki jest to strasznie, strasznie trudne.

Joanna Papuzińska ukazuje w swej książce wojnę oczami małego dziecka, właściwie swoimi oczami, ponieważ dobrze te czasy pamięta, a Asiunia nie kto inny ,tylko sama autorka. Dzieci są szczere do bólu. Niczego nie upiększają, ani nie wyolbrzymiają. Opisują wszystko tak, jak to naprawdę widzą, z prostotą oraz szczególną uwagą na szczegóły. Mała dziewczynka, jaką wówczas była autorka, zauważa wszystko to, co się dookoła niej dzieje i w bardzo obrazowy sposób nam o wszystkim opowiada. O tym, że jedne panie, do których trafiła, nie potrafiły się śmiać, a jedynie uśmiechać. Innym razem o panującym głodzie oraz przejmującym chłodzie w czasie, gdy nie miała żadnych ubrań na zmianę. Że w ogóle niewiele miała, nawet swojego kubeczka, z którego zawsze piła. 

Asiunia” zdobyła Nagrodę Literacką Miasta Stołecznego Warszawy. Znalazła się na Liście Skarbów Muzeum Książki Dziecięcej oraz Złotej Liście Fundacji ABC XXI Cała Polska czyta dzieciom. Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak objął ją Patronatem Honorowym. Myślę, że to wystarczy, aby przekonać Was, że warto sięgnąć po tę książkę. Mądra, pełna treści, z przesłaniem.

Książkę tę znajdziecie w naszej bibliotece. Polecam !

Jolanta Roszak- bibliotekarz

 

,, Jak nie czytam, jak czytam’’

8 czerwca 2018r. po raz pierwszy wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji promującej czytelnictwo: ,, Jak nie czytam, jak czytam’’ . Był piękny, słoneczny dzień więc postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym. Po prostu chcieliśmy, aby uczniowie miło sobie poczytali w gronie koleżanek i kolegów. By książka kojarzyła się z rozrywką, a nie szkolnym obowiązkiem. By uczniowie, którzy na co dzień czytają, zobaczyli, że nie są jedyni, a ci, którzy tego nie robią, mieli okazję spróbować.


czytam

 

,,Z książką na walizkach na końcu języka’’

 

W  kwietniu 2018 r. uczniowie klasy IIIC I IIIA brali udział w projekcie   ,, Z książka na walizkach- na końcu języka’’, której organizatorem była Miejska Biblioteka Publiczna   w Koninie.  Pierwszym etapem były lekcje biblioteczne, na których uczniowie  poznali twórczość pisarzy literatury dziecięcej: Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby oraz Marcina Pałasza. Następnym etapem był konkurs plastyczny. Zadaniem uczniów było przedstawienie bohaterów książek poznanych pisarzy. Zwieńczeniem całego projektu były spotkania autorskie z pisarzami        w Miejskiej Bibliotece Publicznej.

25.04.2018r. uczniowie klasy III C spotkali się z panią Małgorzatą Strękowską- Zarembą. Pisarka opowiadała o bohaterach swoich książek, m.in. o zabawnym Filipku Zaskrońcu.

26.04.2018r. dzieci z klasy IIIA spotkały się z Panem Marcinem Pałaszem autorem serii książek o psie Elfie, który jak się okazało istnieje naprawdę, a pan Marcin jest jego szczęśliwym właścicielem.

Podczas spotkań uczniowie świetnie się bawili. Mogli również zadać pytania autorom, zakupić książki oraz, co najcenniejsze, otrzymać autograf pisarza.

Uczniowie z naszej szkoły zostali laureatami wspomnianego wcześniej konkursu plastycznego. Otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz książki autorstwa                  M. Strękowskiej- Zaremby oraz M. Pałasza. Gratulujemy !

 

 

PASOWANIE NA CZYTELNIKA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

W dniach 6-8 lutego 2018 rok w bibliotece szkolnej odbyło się pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników. Dzieci zostały zapoznane z zasadami wypożyczania, regulaminem biblioteki oraz zaznajomiły się z ,, prośbami książki". Następnie uczniowie wypowiedzieli słowa przysięgi i zostali pasowani na czytelnika. Każde dziecko dostało na pamiątkę zakładkę do książki. Uczniowie mogli również po raz pierwszy wypożyczyć książki.

 

 

12345

 

 

 

 

 

WIZYTÓWKA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

Biblioteka Szkolna  służy społeczności szkolnej w zakresie udostępniania zbiorów oraz zaspakajania potrzeb czytelniczych, informacyjnych   i komunikacyjnych. Popularyzuje literaturę i organizuje życie kulturalno - oświatowe. 

 biblioteka1abiblioteka2a

 

 REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

1. Z księgozbioru bibliotecznego mogą korzystać wszyscy uczniowie  i pracownicy szkoły.

 2. Każdy czytelnik powinien zapoznać się z regulaminem i godzinami otwarcia biblioteki.

3. W bibliotece obowiązuje cisza i zakaz spożywania posiłków.

4. Przeglądanie zasobów bibliotecznych może odbywać się w katalogu tradycyjnym i komputerowym.

5. Wypożyczać książki wolno jedynie na swoje nazwisko.

6. Jednorazowo można wypożyczyć 2 książki (w tym jedną lekturę).

7. Maksymalny czas wypożyczeń książki to trzy tygodnie. Za zgodą nauczyciela bibliotekarza można książkę prolongować na kolejny okres.

8. Uczniowie przygotowujący się do olimpiad, konkursów mają prawo do wypożyczenia jednorazowo większej ilości książek.

 9. Czytelnik zobowiązany jest do szanowania wypożyczonych książek.

10. Czytelnik, który zgubi lub zniszczy wypożyczoną książkę zobowiązany jest odkupić taką samą książkę.

11. Zasady korzystania ze stanowiska komputerowego określa odrębny regulamin.

12. Na tydzień przed zakończeniem roku szkolnego każdy czytelnik ma obowiązek oddać wszystkie wypożyczone książki. W uzasadnionych przypadkach książkę można wypożyczyć na okres ferii lub wakacji.

DO PODSTAWOWYCH ZADAŃ BIBLIOTEKI NALEŻY:

- gromadzenie, opracowywanie i przechowywanie zbiorów,

- udostępnianie zbiorów oraz prowadzenie działalności informacyjnej,

- przygotowanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji,

- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,

- współpraca z nauczycielami przedmiotów,

- umożliwianie uczniom korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjnych.

BIBLIOTEKA SZKOLNA WSPÓŁPRACUJE:

- z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną w Koninie;

- z biblioteką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie;

- z Towarzystwem Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich o/ Konin

- z nauczycielami bibliotekarzami z powiatu konińskiego;

- z Księgarnią i Hurtownią Taniej Książki w Żychlinie

- z wydawnictwami edukacyjnymi WSiP, Nowa Era, Mac i in.

BIBLIOTEKA PROWADZI RÓŻNORODNĄ DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNO - OŚWIATOWĄ I WYCHOWAWCZĄ:

- spotkania autorskie;

- wystawy okolicznościowe;

- gazetki biblioteczne;

- konkursy czytelnicze;

- projekty edukacyjne;

- kiermasze książki,

- akcje promocyjne;

- lekcje biblioteczne.

 

 

Rok szkolny 2016/2017

Biblioteka czynna codziennie w godz. 8.00- 14.00

Nauczyciel bibliotekarz- Jolanta Roszak

 Od 1 września 2017  roku uczniowie mogą  korzystać z wyremontowanych pomieszczeń biblioteki szkolnej. Dzięki środkom z KBO szkoła nie tylko ma świetne boiska, ale całkowicie wyremontowała pomieszczenie biblioteki oraz uruchomiła Centrum Informacji Multimedialnej. Wszystko to sprawiło, że uczniowie będą mogli spędzać swój wolny czas w bardzo komfortowych warunkach, natomiast szkoła ma teraz profesjonalnie wyposażoną bibliotekę. Wzbogaciła się również o nowe pozycje książkowe.

Pasowanie na czytelnika

,,Pasowanie na czytelnika’’ to oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki szkolnej. W tym roku uroczystość  ta odbyła  się  2  marca  2017  roku. Podczas  uroczystości  najmłodsi uczniowie z  klasy I a   zapoznali  się  z  właściwymi  zasadami poszanowania  książek  z  biblioteki szkolnej, wysłuchali  próśb  książki oraz zapoznali się z regulaminem obowiązującym w naszej bibliotece. Najważniejszym  momentem  całej  uroczystości  było  złożenie  przyrzeczenia  przez   pierwszoklasistów  i  sam  fakt  pasowania  na  czytelnika  biblioteki szkolnej. Aktu  pasowania  dokonała pani bibliotekarka Jolanta Roszak.

Na pamiątkę uczniowie otrzymali dyplomy pasowania oraz zakładki do książek. Uroczystość  zakończono  pamiątkowymi  zdjęciami  oraz  wypożyczeniem       pierwszych książek.

bibiloteka3biblioteka4

pasowanie 3

 

Konkursy czytelnicze

1. ,,Ulubiony bohater mojej książki’’

I miejsce- Nadia Kamińska kl. IIE 

II miejsce-Laura Kropidłowska kl. VIA

III miejsce-Martyna Piotrowska kl. IIC

 

plakat1plakat2plakat3

 

 

2. ,, Litery znam więc czytam już sam’’

I miejsce- Martyna Piotrowska kl. IIC

II miejsce- Iga Nowicka kl. IIC

III miejsce- Oliwier Malinowski kl. IIC

plakat4plakat5plakat6

 

4. Biblioteczna rymowanka’’

I miejsce- Anastazja Szmyt kl. IIB

II miejsce- Iga Nowicka kl. IIC

III miejsce- Weronika Sobczak kl. IIIC

ab

Laureaci konkursów otrzymali nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców.

Projekty i akcje biblioteczne:

  • -,,Podaruj książkę swojej bibliotece’’ - zbiórka książek używanych, które zalegają w     biblioteczkach domowych;
  • -  Akcja ,, Świąteczny bookcrossing’’- wymiana książek używanych;
  •    projekt czytelniczy ,, Czytanie na dywanie’’- cały rok.
  • -,,Czytam i promuję''- plakaty promujące czytelnictwo
    • -,,Ogólnopolski Tydzień Czytania  Dzieciom’’   
    • -,,Jak nie czytam, jak czytam’’- udział w ogólnopolskiej akcji promującej   

       czytanie;

    • -  Kiermasze książek z KiHTK z Tuliszkowa.

 

Projekt czytelniczy ,,Czytanie na dywanie’’

 

Projekt ,, Czytam i promuję’’

def

Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom’’

W tym roku szkolnym Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom przypadał na 3-10 czerwca 2017 r.

Odbyliśmy w tym czasie kilka spotkań z książka w MBP filii dla dzieci oraz w bibliotece PWSZ . Nauczyciele i wychowawcy klas starali się również umilić każdą z lekcji czytając fragmenty ulubionych przez uczniów książek.

 

Spotkanie z ,, Panem Kuleczką’’ bohaterem książki Wojciecha Widłaka w MBP filia dla dzieci                            w  Koninie.

ab

Klasa II b w bibliotece PWSZ

a1a2

Spotkanie klasy III c z teatrem Kamishibai w bibliotece PWSZ

a3a4a5

Spotkanie autorskie z panem Marcinem Pałaszem twórcą psa Elfa w bibliotece PWSZ

 

a7a8a9a10

ROK SZKOLNY 2017/2018

Biblioteka czynna codziennie w godz. 8.00- 14.00

Drogi Rodzicu, czytaj dziecku codziennie !

1. Czytanie tekstu zwiększa aktywność nerwową mózgu, który jednocześnie uczy się                    i rozwija.
2. Czytanie pozwala być bliżej ludzi. Literatura piękna jest szkołą uczuć społecznych; otwiera na spotkania z Innymi, na przykład z rówieśnikami o odmiennym wyglądzie, bohaterami żyjącymi według innych obyczajów.
3. Czytanie pozwala lepiej zrozumieć siebie. Rożne narracje literackie o losach bohaterów to fabularyzowane scenariusze życia, w których można znaleźć cząstkę własnej biografii                   i swoje doświadczenia albo los atrakcyjnie odmienny od własnego.
4. Czytanie sprawia, że więcej wiemy.
5. Czytanie pomaga sprawniej mówić, lepiej się komunikować.
 6. Czytając, więcej widzimy wyobraźnią.
7. Czytanie literatury inspiruje do działań twórczych, sprzyja kształtowaniu postawy refleksyjnej.
8. Czytanie pomaga znaleźć zakorzenienie w ojczystym języku i kulturze. Pozwala konstruować tożsamość kulturową, porozumieć się z ludźmi wychowanymi w jednej kulturze, wzmacnia więzi międzypokoleniowe.
9. Czytanie czyni człowieka nowoczesnym. Otwiera go na świat, na nowe źródła informacji i spotkania z ludźmi, rozwija kompetencje społeczne: umiejętność współdziałania                               i współpracy.
10. Czytanie jest modne.
       
 

Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi. Jest na to sposób - czytajmy dzieciom!

v 

Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele



   Nasza szkoła realizuje projekt – Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa (NPRCZ) na lata 2016-2020 Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie                                     i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

a11

Celem  programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów przez wspieranie organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w podejmowaniu przedsięwzięć w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa. Wzmacnianie potencjału i roli bibliotek szkolnych i pedagogicznych, a także uatrakcyjnienie księgozbiorów bibliotek poprzez zakup nowości wydawniczych oraz lektur szkolnych. 

   W ramach Programu zakupione zostały  nowości wydawnicze oraz lektury szkolne w celu wzbogacenia zasobów biblioteki szkolnej                     o pozycje pozostające w sferze zainteresowania uczniów i jednocześnie służące realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.

 

 

 

v 

 

Nie pamiętam tytułu, ale okładka była…….                            ( czerwona, niebieska, zielona…)’’

 

Jest to projekt czytelniczy, który ma na celu przyciągnąć do biblioteki  większą rzeszę czytelników, a szczególnie tych, którzy ją omijają                              ,, szerokim łukiem’’. Celem projektu jest również rozwiązanie problemu czytelników regularnie odwiedzających bibliotekę. Wielu z nich miało czasami problem z przypomnieniem sobie tytułu książki, którą chcieli akurat wypożyczyć. Wiedzieli jedynie, że miała ona niebieską, czerwoną, zieloną….. okładkę.

Przyjdź do biblioteki i wypożycz książkę z okładką w określonym kolorze i natychmiast przypomnisz sobie jej tytuł oraz autora.

k1

k2

k3

k4

W październiku ,  listopadzie i grudniu 2017 r. realizowane były projekty w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

W KLASACH PIERWSZYCH  odbywał się  projekt ,, Czytanie na dywanie’’. Nauczyciele wychowawcy oraz bibliotekarz czytają dzieciom fragmenty ulubionych książek. Taka forma słuchania bajek służy budowaniu więzi, rozbudzaniu wyobraźni i znakomicie przekonuje do książek nawet najbardziej oporne maluchy. Regularne, głośne czytanie dzieciom daje szanse na to, że w przyszłości nasze dzieci będą miłośnikami książek.

KLASY TRZECIE realizowały projekt ,, KSIĄŻKI MOJEGO DZIECIŃSTWA’’. Na lekcje zapraszani byli bliscy uczniów(rodzice, dziadkowie), którzy czytali dzieciom fragmenty ulubionych książek                      z dzieciństwa. Projekt zakończył konkurs plastyczny ,, Bohater ulubionej książki mojej mamy/taty/babci/dziadka’’.

p1p2p3p4

v 

KLASY IIA, IIIC i IIIE i IIIF wzięły udział w spotkaniu autorskim z Panią Agnieszką Frączek, popularną autorką wierszy i opowiadań  dla dzieci, które było częścią projektu ,, Lubię wiersze Agnieszki Frączek’’. Podczas spotkania Pani Agnieszka Frączek czytała fragmenty swoich książek i poprowadziła krótką lekcję z języka polskiego wykorzystując przy tym wiele ciekawych przykładów. Opowiadała o warsztacie pracy pisarza, poprowadziła zabawę pobudzającą wyobraźnie, inspirującą do działania i szukania odpowiedzi na trudne pytania poprzez literaturę. Autorka podkreślała, iż pisząc teksty dla najmłodszych zawsze myśli  o tym, jak je rozbawić, zachęcić do czytania i zarazem nauczyć prawidłowej wymowy i pisowni. O tym, jak bardzo zgromadzonym uczestnikom podobała się jej twórczość świadczyło zaciekawienie uczestników, liczne pytania oraz ilość sprzedanych książek wraz z wpisanymi dedykacjami i autografami. Uczniowie zrobili niespodziankę pani Agnieszce, recytując wiersze jej autorstwa.

SPOTKANIE W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

 

 b1

b2

b3

SPOTKANIE W MBP

cc1c2

Pani Agnieszka otrzymała od naszych dzieci album z ilustracjami do napisanych przez nią wierszy. Oto niektóre z ilustracji:

c3

c4

c5

c6

c7

KLASY IIID i IIIE wzięły udział w ,, Spotkaniu z teatrem Kamishibai                    w Publicznej Bibliotece Pedagogicznej . Ponieważ był to początek grudnia, tematyka teatru związana była z dniem górnika. Tematyka ta była już znana dzieciom, były więc bardzo aktywne podczas zajęć.

d1d2

d3d4

d5c6

Korzystając z okazji zwiedziliśmy również pomieszczenia największej biblioteki w Koninie.

e2e3e4

 

v 

 

KLASY CZWARTE zobowiązały się do regularnego odwiedzania biblioteki szkolnej w celu wypożyczania i czytania książek, realizuj projekt                   ,, Kierunek czytanie !'' Uczniowie wykonali też zakładki do książek                   z hasłami promującymi czytelnictwo.

v 

KLASY PIĄTE WZIĘŁY UDZIAŁ W PROJEKCIE ,, Czytam i promuję’’ , którego finalnym produktem były plakaty promujące czytelnictwo. 

f1

f2

f3

f4

KLASY SZÓSTE ZAJMOWAŁY SIĘ PROJEKTEM ,, Co czytała moja mama, tata, babcia, dziadek, kiedy byli w moim wieku?’’. Mieli za zadanie przeprowadzić wywiady ze swoimi najbliższymi na ten temat. Na lekcjach bibliotecznych uczniowie prezentowali klasie swoje wywiady oraz proponowane prze rodziców, dziadków książki.

v 

KLASY SIÓDME WYKONAŁY PREZENTACJE MULTIMEDIALNE N/T                         ,, Ulubieni bohaterowie książek’’, ,, Książka uczy, bawi i wychowuje’’,                     ,, Polecam Ci tę książkę’’, za pomocą których starali się przekonać swoich rówieśników, że nie ma nic lepszego i ciekawszego od  czytania książek.

v 

Projekt ,, BAJKI BEZ BARIER’’ Jako szkoła z klasami integracyjnymi doskonale rozumiemy , jakie bariery czasami muszą pokonać dzieci niepełnosprawne, aby osiągnąć sukces. Dlatego też korzystamy z cyklu ,,Bajki bez barier’’, aby uzmysłowić dzieciom zdrowym, w jaki sposób funkcjonują w świecie dzieci niepełnosprawne oraz ile wysiłku muszą czasami włożyć w to, co robią, aby osiągnąć pożądany efekt.

g1g2g3

Projekt ,,BAŚNIOWY GRUDZIEŃ’’. Okres przedświąteczny to doskonała okazja, aby poczytać razem z dziećmi baśnie, które wprowadzają nas             w nastrój świąt Bożego Narodzenia oraz pozwalają nam na chwile refleksji. Dlatego też  w grudniu czytaliśmy w bibliotece szkolnej baśnie H. Ch. Andersena oraz ilustrowaliśmy je.

h1

h2

h3

 

 

v 

Ponadto odbyło się kilkanaście lekcji bibliotecznych, na których prezentowane były książki, nowości, o które wzbogaciła się biblioteka szkolna w ramach funduszy z NPRCz.

v 

 Regularnie prowadzona jest gazetka na korytarzu szkolnym                         ,, Bibliotekarz poleca’’ oraz trwa konkurs ,, Czytelnik miesiąca’’.

 

 

 

 

 

    •            

 

 

 

 


Godziny lekcji

moodle

szkodkrtalent