Jak wziąć udział w konkursie? Informacja dla uczniów.
Przygotuj pracę na jeden z poniższych tematów i przekaż ją Wychowawcy do 24 października. Pamiętaj, że praca powinna być przygotowana w formie:
ubajki, opowiadania lub wierszyka - w przypadku tematów numer 1 i 2,
uoraz wierszyka lub treści regulaminu - w przypadku tematu numer 3.
10 najlepszych prac zostanie wysłanych do organizatora konkursu – Fundacji Orange. Spośród nadesłanych prac nagrodzonych zostanie 10 najlepszych prac wśród uczniów klas I-III oraz 10 najlepszych prac uczniów klas IV-VI . Czekają na Ciebie atrakcyjne nagrody – tablety i gadżety elektroniczne za miejsca na podium oraz nagrody wyróżnienia za miejsca 4-10.
Powodzenia!
Tematy zadania konkursowego.
- Wyobraź sobie, że ̇przekroczyłeś/-łaś czas korzystania z komputera wyznaczony przez rodziców i dosłownie... wpadłeś/́-łaś do internetu. Spróbuj się z niego wydostać.
Napisz bajkę, krótkie opowiadanie lub wierszyk o tym, jakie przygody Cię tam spotkały, jak udało Ci się bezpiecznie wrócić do prawdziwego świata i co opowiedziałeś/-łaś rodzicom.
- Zły czarnoksiężnik wyłączył internet wszystkim dzieciom na świecie.
Napisz krótkie opowiadanie lub wierszyk o tym jak zapukałeś/-łaś do jego drzwi i, wymieniając wszystkie plusy korzystania z internetu, chciałeś/-łaś przekonać go do zmiany decyzji. Nie zapomnij napisać czy Ci się udało :)
- Wyobraź sobie, ze założyłeś/-łaś z przyjaciółmi nowy portal społecznościowy dla dzieci. Reklamujecie się jako najbezpieczniejsze miejsce w internecie. Stwórz krótki, najlepiej rymowany, regulamin korzystania z Waszej strony.
- Konieczne jest podpisanie oświadczenia przez przedstawiciela ustawowego dziecka uczestniczącego w zadaniu konkursowym ( załącznik)
Drugie Zadanie Konkursowego
Rywalizacja na obrazy.
Jak wziąć udział w konkursie? Informacja dla uczniów.
Przygotuj pracę na jeden z poniższych tematów i przekaż ją Wychowawcy do 30 listopada. Pamiętaj, że praca powinna być przygotowana w formie pracy plastycznej, techniką dowolną. Pamiętaj, że praca powinna być wykonana bez użycia nowych technologii.
10 najlepszych prac zostanie wysłanych do organizatora konkursu – Fundacji Orange. Spośród nadesłanych prac nagrodzonych zostanie 10 najlepszych prac wśród uczniów klas I-III oraz 10 najlepszych prac uczniów klas IV-VI . Czekają na Ciebie atrakcyjne nagrody – tablety i gadżety elektroniczne za miejsca na podium oraz nagrody wyróżnienia za miejsca 4-10.
Powodzenia!
Tematy zadania konkursowego.
- Wyobraź sobie., że napisałeś/aś książkę dla swoich kolegów i koleżanek o Twoich ulubionych miejscach w internecie. Zaprojektuj do niej okładkę – w ten sposób, aby zachęcała czytelnika do lektury.
- Wybierz kilka zasad bezpiecznego zachowania w internecie i zaprojektuj do nich plakat,, który każde dziecko chciałoby powiesić w swoim pokoju lub w swojej szkole.
Oto wybór zasad, z których możesz skorzystać – możesz zaprezentować również inne zaproponowane przez Ciebie, zasady bezpieczeństwa online:
- Chronię swoje dane w sieci.
- Nie ufam osobom poznanym w internecie.
- Dbam o wizerunek w online.
- Nie hejtuję, szanuję innych internautów.
- Kontroluję czas spędzony w internecie.
- Korzystam z gier i aplikacji uzgodnionych z rodzicami.
- Nie odbieram wiadomości z nieznanego źródła.
- Mówię rodzicom i nauczycielom, jeśli coś w internecie jest nie tak.
- Zaprojektuj podkładkę pod komputerową myszkę w ten sposób, aby dzieci, które będą jej używały, pamiętały dzięki niej o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu.
- Konieczne jest podpisanie oświadczenia przez przedstawiciela ustawowego dziecka uczestniczącego w zadaniu konkursowym - ( druk oświadczenia u pedagoga szkolnego).
Etap szkolny pierwszego zadania konkursowego konkursu edukacyjnego „Bezpiecznie tu i tam”
pod nazwą „Rywalizacja na słowa” został rozstrzygnięty.
Uczniowie do konkursu zgłosili 28 prac. Spośród nich wybrano 9 najciekawszych, które zostały wytypowane do etapu ogólnopolskiego . Są to prace następujących uczniów:
- Stanisława Galemby – kl.VIa
- Martyny Śmigielskiej – kl.Vc
- Małgorzaty Ruteckiej – kl. IVb
- Beniamina Siarkowskiego – kl. IVc
- Jagody Srogosz – kl. VIa
- Szymona Cybulskiego – kl.VIa
- Bartosza Rachubińskiego – kl.VIb
- Dawida Kościuchy – kl.VIb
- Marii Kordylewskiej – kl.IVc
Gratulujemy !
i zapraszamy do udziału w następnym zadaniu konkursowym
„Rywalizacja na obrazy”
Etap szkolny drugiego zadania konkursowego konkursu edukacyjnego „Bezpiecznie tu i tam”
pod nazwą „Rywalizacja na obrazy” został rozstrzygnięty.
Uczniowie do konkursu zgłosili 36 prac, w tym 26 to prace uczniów klas I – III, a 10 to prace uczniów klas IV – VI. Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością i kreatywnością . Spośród zgłoszonych prac wybrano 10 najciekawszych, samodzielnie wykonanych przez uczniów, które zostały wytypowane do etapu ogólnopolskiego . Są to prace następujących uczniów:
1.Maksymiliana Samson – kl.Ia
2.Dagmary Lorenc – kl.Ia
3.Miłosza Wróblewskiego– kl.IIa
4.Roksany Grzybowskiej – kl.IIa
5.Szymona Jastrzębskiego – kl.IIa
6.Oliwii Wróblewskiej – kl.IVa
7.Marty Wojciechowskiej – kl.Vc
8.Julii Gieryn – kl.Vc
9.Mai Bednarek – kl.VIa
10.Grzegorza Iwańskiego – kl.VIb
Gratulujemy !
i zapraszamy do udziału w następnym zadaniu konkursowym
„Rywalizacja na multumedia”
Trzecie Zadanie Konkursowe
Rywalizacja na multimedia.
Jak wziąć udział w konkursie? Informacja dla uczniów.
Przygotuj pracę na jeden z poniższych tematów i przekaż ją wychowawcy lup pedagogowi szkolnemu do 17 lutego 2017r. Pamiętaj, że praca powinna być przygotowana w formie
nagrania wideo lub nagrania dźwiękowego.
10 najlepszych prac zostanie wysłanych do organizatora konkursu – Fundacji Orange. Spośród nadesłanych prac nagrodzonych zostanie 10 najlepszych prac wśród uczniów klas I-III oraz 10 najlepszych prac uczniów klas IV-VI . Czekają na Ciebie atrakcyjne nagrody – tablety i gadżety elektroniczne za miejsca na podium oraz nagrody wyróżnienia za miejsca 4-10.
Powodzenia!
Tematy zadania konkursowego.
- Wyobraź sobie, że masz młodszego brata lub siostrę i mama powierzyła Ci zadanie nauczenia ją/go podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z internetu. Postanowiłaś/eś zrobić mini poradnik, składający się z rysunków, obrazków lub zdjęć w ciekawy sposób pokazujących zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Poradnik powinien zawierać co najmniej 4 zasady bezpieczeństwa, których nauczyłaś/eś się podczas zajęć. Pokaż swój poradnik na krótkim wideo, trwającym nie dłużej niż 2 minuty. Pamiętaj, aby filmować tylko poradnik, nie siebie.
- Wyobraź sobie, że jesteś znanym specjalistą w dziedzinie bezpiecznego korzystania z internetu i zaproszono Cię na wywiad do radia. Nagraj krótką audycję lub wywiad, podczas którego radzisz swoim rówieśnikom, co powinni robić, żeby być bezpiecznymi w sieci. Jeśli zdecydujesz się na wywiad, poproś rodzica lub nauczyciela o zadawanie pytań, na które mogłabyś/mógłbyś udzielić odpowiedzi. Nagranie nie może być dłuższe niż 2 minuty.
- Wyobraź sobie, że zostałaś/zostałeś zaproszona/y do9 wzięcie udziału w konkursie muzycznym „Rapowanie – Rymowanie”. Wyzwanie polega na ty, aby w rymowanej formie wymienić lub zaśpiewać zasady bezpiecznego korzystania z internetu, które poznała/eś podczas zajęć z nauczycielem. Nagraj krótkie nagrania dźwiękowe z Twoją odpowiedzią na wyzwanie. Nagranie nie może być dłuższe niż 2 minuty.
Oto wybór zasad, z których możesz skorzystać przygotowując pracę. – możesz zaprezentować również inne zaproponowane przez Ciebie, zasady bezpieczeństwa online:
Zasady:
- Chronię swoje dane w sieci.
- Nie ufam osobom poznanym w internecie.
- Dbam o wizerunek w online.
- Nie hejtuję, szanuję innych internautów.
- Kontroluję czas spędzony w internecie.
- Korzystam z gier i aplikacji uzgodnionych z rodzicami.
- Nie odbieram wiadomości z nieznanego źródła.
- Mówię rodzicom i nauczycielom, jeśli coś w internecie jest nie tak.
- Konieczne jest podpisanie oświadczenia przez przedstawiciela ustawowego dziecka uczestniczącego w zadaniu konkursowym - ( druk oświadczenia u pedagoga szkolnego).